V tréninku dětí a mládeže dnes již nestačí sledovat pouze výkony a výsledky. Moderní přístup ke sportovní přípravě klade důraz na respektování biologického věku, vývojových období a individuálních potřeb dítěte. Dlouhodobý sportovní rozvoj (Long-Term Athlete Development – LTAD) je model, který integruje principy fyzického, psychického i sociálního vývoje do plánování sportovní přípravy.
Pozitivní a bezpečné tréninkové prostředí tvoří základ úspěšného a dlouhodobého sportovního rozvoje dětí. Není to jen o tom, zda mají vhodnou obuv nebo kvalitní hřiště.
Jak efektivně komunikovat s dětmi v tréninkovém procesu: Vědomé využití jazyka, emocí a zpětné vazby
Úvod Komunikace je páteří každého mezilidského vztahu – a v prostředí dětského sportu má ještě hlubší význam. Není to jen výměna informací, ale nástroj vedení, motivace, pochopení i formování sebedůvěry.
Úvod Vztah mezi trenérem a dítětem je základem úspěšného sportovního rozvoje. Nezáleží jen na metodice, plánech a výsledcích – zásadní roli hraje důvěra. Dítě, které svému trenérovi věří, se nebojí chybovat, více se snaží, otevřeně komunikuje a v tréninku zažívá nejen námahu, ale i bezpečí. Důvěra je dynamický proces, který se formuje skrze opakované zkušenosti, [...]